Zoeken

Competenties in kaart brengen? Dat doe je zo!

Wanneer we op zoek gaan naar een nieuwe medewerker, wanneer we feedbackgesprekken houden, wanneer we functiebeschrijvingen opmaken,… allemaal situaties waarin we gaan focussen op competenties. Maar wat verstaan we hier nu onder? En waarin verschilt een competentie van een talent? Een competentie is het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes die een persoon nodig heeft om een bepaalde functie succesvol uit te voeren. Denk aan luisteren, leiderschap, leervermogen of asser

5 tips voor een succesvol interview

Je bedrijf groeit, een medewerker schuift intern door of vertrekt,… Allemaal redenen om op zoek te gaan naar een nieuwe medewerker. De juiste persoon op de juiste plaats is hierbij erg belangrijk. Want er kruipt veel tijd (en misschien ook geld) in de zoektocht naar deze persoon. Na het opstellen van een vacature, de zoektocht naar en screening van kandidaten volgt het sollicitatiegesprek. Het doel hiervan is informatie verzamelen, nagaan of er een match is tussen de kandidaa